News
HomeNews
 

No appointment date required for IVACs, Rajshahi and Rangpur

Back | Print

Assistant High Commission of India

Rajshahi 

PRESS RELEASE 

No appointment date required for IVACs, Rajshahi and Rangpur     

          It has been decided that Tourist visa applicants from Rajshahi and Rangpur can walk-in and submit their applications at IVACs in Rajshahi and Rangpur without a prior appointment from 10 September, 2017 onwards. Applications will be accepted from 0830hrs to 1230hrs. 

2. The other existing walk-in schemes of submission of visa applications for non-tourist visas viz., Medical Visa, Business, Conference and other types of visas will continue as before. Further, separate counters for walk-in Tourist visas for senior citizens and Muktijoddhas will also continue. Tourist Visa applicants will not be required to submit confirmed tickets to India.

3. The new system builds upon the pilot initiative started in Chittagong on 9 July 2017 and is being extended to IVACs in Rajshahi and Rangpur on a trial basis.

4. This measure is aimed at easing access to Indian visa and strengthening people-to-people contacts between India and Bangladesh. 

Rajshahi

31 August 2017


ভারতীয় সহকারী হাই কমিশন

রাজশাহী

সংবাদ বিজ্ঞপ্তি

রাজশাহী এবং রংপুর আইভিএসিগুলিতে এ্যাপয়েন্টমেন্ট প্রয়োজন হবে না

আগামী ১০ সেপ্টেম্বর ২০১৭ থেকে ভ্রমণভিসা আবেদনকারীরা কোন আগাম এ্যাপয়েন্টমেন্ট ছাড়াই রাজশাহী এবং রংপুর আইভিএসিগুলিতে সরাসরি তাঁদের ভিসা আবেদন জমা দিতে পারবেন। রাজশাহী এবং রংপুর আইভিএসিগুলিতে সকাল ৮-৩০ থেকে দুপুর ১২-৩০ পর্যন্ত আবেদনপত্র নেওয়া হবে।

ভ্রমণ ছাড়া আন্যান্য ভিসা ক্যাটাগরি যেমন চিকিৎসা ভিসা, ব্যবসায়, সম্মেলন ও আন্যান্য ভিসা আবেদন আগের মতই সরাসরি জমা দেওয়া যাবে। আধিকন্তু প্রবীণ নাগরিক ও মুক্তিযোদ্ধাদের জন্য সরাসরি অন্য কাউণ্টারে আবেদনপত্র জমাদান বলবৎ থাকবে। ভ্রমণভিসার জন্য ভারতে ভ্রমণের নিশ্চিত টিকেটজমাদানের প্রয়োজন হবে না।

নূতন এই ব্যবস্থা একটি উদ্যোগ যা চট্টগ্রামে ৯ জুলাই ২০১৭ পরীক্ষামূলক ভাবে চালু হয়েছে এবং রাজশাহী ও রংপুর আইভিএসিগুলিতে পরীক্ষামূলকভাবে চালু হচ্ছে।

এই পদক্ষেপের লক্ষ্য হচ্ছে ভারতীয় ভিসা প্রাপ্তি সহজতর করা এবং ভারত ও বাংলাদেশের জনগনের মধ্যে সংযোগ বৃদ্ধি।

রাজশাহী

৩১শে আগস্ট ২০১৭



Go to Top | Back | Print